fbpx

Ons weekendje weg naar Hotel Avifauna in Zuid-Holland

Ons weekendje weg naar Hotel Avifauna in Zuid-Holland 1024 1024 Frutsel

Het was weer tijd voor een weekendje weg in eigen land. Een lekker weekendje weg met samen onze kinderen. Dit keer kozen we voor Zuid-Holland. Waarom? Omdat we daar een leuke aanbieding vonden bij Hotel Avifauna (van der Valk). Twee overnachtingen plus twee keer ontbijt plus twee keer een 3-gangendiner voor een leuk prijsje. In deze blog vertel ik je wat we hebben gedaan tijdens ons weekendje weg naar Zuid-Holland.

Weekendje Hotel Avifauna (van der Valk) in Alphen aan de Rijn

Zoals je weet zijn we echte Van der Valk fans. Zo gingen we al naar Nijmegen, Leeuwarden en Tilburg. Dat waren gloednieuwe van der Valks, met prachtige luxueuze heerlijke hotelkamers en stijlvolle restaurants. Heerlijk nieuw en met een prachtig design. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen…… Dat was nu niet! Hotel Avifauna van Van der Valk in Alphen aan de Rijn is wat gedateerd en verouderd. Schoon en helemaal prima hoor. Maar niet die luxe en pracht & praal die we gewend waren. Desalniettemin hadden we een prima familiekamer met een tweepersoonskamer, een keukentje met koelkastje en gootsteen, dan met de trap omhoog naar een kamer met 3 bedden en de (ietwat gedateerde doch zeer schone) badkamer. Ook was het er stil en hebben we in de nacht en in de ochtend geen geluidje van buiten gehoord. Dat is altijd fijn.

Op zondagavond aten we in het park Avifauna. Daar hadden we een lopend warm & koud buffet inclusief drankjes. Salades, tig soorten vlees en visgerechten, patatjes, pannenkoeken, poffertjes en pizza voor de kinderen en heel veel toetjes. Wel een giga restaurant, maar omdat we ‘pas’ om 19 uur gingen hadden we het buffet voor ons zelf omdat de mensen in de zaal al massaal aan hun toetje zaten. Blijkbaar waren deze families al rond 17 uur gestart met eten, toen zou het wel druk zijn.

De tweede avond aten we in het restaurant waar ook het ontbijt plaatsvond. We bestelden a la carte en de kwaliteit was echt top! Heerlijk met z’n viertjes gedineerd. Was echt goed eten. Het restaurant was sfeervol en de bediening heel goed. Ook het ontbijtbuffet was helemaal fantastisch!

Strandwandeling Katwijk aan Zee

Ons weekendje weg startte aan zee. We hebben een heerlijke strandwandeling gemaakt en lekker geluncht in een strandtent.

Met de kinderen naar de Gouda Cheese Experience

De tweede dag hadden we veel regen dus hebben we in de ochtend lekker uitgeslapen en heel rustig ontbeten. Wat gaan we doen op deze regenachtige dag? We waren allebei nog nooit in Gouda geweest en wisten dat daar een nieuw museum zou zijn waar je leert hoe kaas gemaakt wordt. Wij zijn echte kaaskoppen dus het werd de hoogste tijd dat de kinderen zouden leren hoe kaas gemaakt wordt. Ik zeg eerlijk; ik heb even getwijfeld. Met onze Museumkaarten heb je gratis toegang tot alle musea van Nederland, maar dit museum zit er niet bij. Via de ANWB hebben we toch iets korting kunnen vinden en zijn we gewoon gegaan. Eerlijk is eerlijk.. het was erg leuk. Het is ook meer een experience dan een museum misschien en dat verklaart misschien waarom je geen toegang hebt met je Museumkaart. Je wordt helemaal in het proces van kaas maken meegenomen en leert alles over kaas, de koeien, de melk, het proces, de export en ga zo maar door. Ook mag je heerlijke kaasjes proeven. De jongens vulden een vragenlijst in en verzamelden zo stempels. Echt een aanrader, dit museum!

Daarna nog even Gouda in gelopen, een prachtige historische stad met schitterende gebouwen.

Deze musea vinden wij ook heel leuk!

Een dagje Vogelpark Avifauna

Hotelgasten van Hotel Avifauna krijgen gratis toegang tot het Vogelpark Avifauna. En dat was leuk joh! Veel leuker dan verwacht…. Benjamin was de “leider” en kreeg de plattegrond en daar gingen we….. langs flamingo’s, pelikanen, papegaaien, gieren, zwarte zwanen en nog veel meer tropische vogels waarvan je de naam echt niet kan onthouden. Wat een leuk en leerzaam park! We mochten ook de Lori’s voeren en dat was een heel spektakel. Wat maken deze kleine vogeltjes toch een lawaai.

Wat vonden we van ons Weekendje Hotel Avifauna?

Kortom ons weekendje Hotel Avifauna was zeer geslaagd. Twee dagen prachtig mooi weer (voor de strandwandeling en het bezoek aan Vogelpark Avifauna) en een dagje wat minder mooi weer maar daarom gingen we naar de Gouda Cheese Experience.