fbpx

Ons weekendje naar Brabant

Ons weekendje naar Brabant 1024 768 Frutsel

Wat keken we er naar uit en wat jammer dat het weer roet in het eten gooide! In de voorjaarsvakantie hebben we – met de kinderen – een weekendje Brabant geboekt. Helaas hadden we het hele weekend storm en regen…. De dagtripjes naar Tilburg en Breda konden dus helaas niet doorgaan. Maar we hebben er wel wat leuks van gemaakt! En veel tips voor je verzameld voor een weekendje Breda / Tilburg met slecht weer 🙂 Lees hier onze tips!

Fantastische familiekamer in Tilburg

We sliepen in het gloednieuwe Valk Exclusief Hotel Tilburg. Zoals je van Valk Exclusief mag verwachten…. prachtige familiekamers, luxe badkamers, heerlijke bedden en een goddelijk ontbijt. Wij kozen voor de junglekamer met een aparte slaapkamer voor de kinderen met stapelbed en mét….. glijbaan! Ook al zijn ze inmiddels bijna 10 en 7 jaar oud. Zodra ze een glijbaan zien, moeten ze er vanaf! Dit hotel had ook een klein zwembadje met een kleine wellness en fitness. Vanwege de voorjaarsvakantie kozen we voor een arrangement met 2 overnachtingen, 2x ontbijt en 2x een driegangendiner met kindermenu’s. We hebben genoten en heerlijk geslapen.

Wij sliepen ook bij Valk Exclusief Hotel Leeuwarden. Lees hier hoe dat was >

Indoor Skate Park Breda

We hadden bedacht om zaterdag lekker rond te slenteren in Tilburg en op zondag door Breda te wandelen. Door storm en regen ging dat niet door. Op de site van Kidsproof Tilburg en Kidsproof Breda vond ik van te voren leuke uitjes voor slecht weer. Wij kozen uiteindelijk voor het Indoor Skate Park in Breda. Dit kost 6,50 euro per dag per kind en je huurt voor 1 euro een Skatebord (mag ook je eigen skates of skatebord meenemen). In eerste instantie vond ik het best spannend, want er zijn veel grote kids die enorm hard skaten. Ik was continu bang voor botsingen. Maar dat gebeurt eigenlijk niet (afkloppen!) want iedereen kijkt goed uit en kan snel uitwijken. Ayden en Benjamin vonden het geweldig en hebben urenlang op de skatebord gestaan en werden steeds beter. Ik zat in de kantine boven (ik vond het in de hal een beetje koud) met uitzicht op de hal. Andy stond wel beneden in de hal omdat Benjamin toch wel wat hulp nodig had.

Lees hier over ons weekendje Nijmegen >

De bioscoop tijdens ons Weekendje Brabant

Op zondag zijn we – na een lange ochtend in het zwembad in het hotel – uitgeweken naar Pathé Breda. (zit ook een grote Pathé in Tilburg vlakbij het hotel) Ik vond de entree best prijzig maar wat bleek…. we hadden de meest luxueuze stoelen ooit! Was wel leuk om een keertje mee te maken, want ik had dit nog nooit gezien. Met een knopje kon de rugleuning helemaal op standje liggen en de voetjes gingen lekker omhoog.

Wat is er te doen tijdens een weekendje Brabant met slecht weer?

Andere leuke uitjes die wij vonden op de site van Kidsproof (maar niet hebben gedaan):

• Kasteel Heeswijk
  • Playmobil Dorp Breda
  • Uitvindfabriek Breda

Museum Geofort Herwijnen op de terugweg

Op maandagochtend zijn we uitgecheckt bij Valk Exclusief Hotel Tilburg en gingen we richting huis. Onderweg zijn we gestopt bij Museum Fort Herwijnen (met Museumkaart gratis toegankelijk). Een museum in the middle of nowhere….. dus door de storm konden we geen buitenactiviteiten doen. Maar binnen was er genoeg te beleven en te ontdekken. Bouw een toren en kijk of deze tijdens een aardbeving blijft staan, leer alles over vulkanen, maak je eigen kompas, ga met de lift naar het midden van de aarde en spoor vanuit de lucht illegale wietplantages op. Speciaal voor de voorjaarsvakantie stonden veel activiteiten in het teken van Minecraft! Zo was er een Minecraft workshop (5 euro per kind) en een Minecraft Speurtocht.

Wij vonden dit een geweldig museum. Zeer geschikt voor kinderen, er is genoeg te doen en te beleven. En komen zeker een keertje terug voor de buitenactiviteiten.

8x de leukste musea door heel Nederland >

Ons weekendje Brabant zit er op!

Wat jammer dat we helemaal niets van Tilburg en Breda hebben gezien. Ik ben zelf nog nooit in Tilburg geweest maar heb gehoord dat het een leuke stad is. Daarentegen ben ik wel vaker in Breda geweest en wilde deze prachtige en gezellige stad aan de kinderen laten zien. Ander keertje dus! Ik heb alle foto’s ook opgeslagen in mijn hoogtepunten op Instagram, inclusief tags, dus daar kun je het ook weer terugvinden.

Meer weekendjes weg >

Meer tips voor weekendjes weg, dagjes uit en vakanties ontvangen?

Schrijf je in voor mijn maandelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte.